Hoe het merk Rifò een ROAS van 831% behaalde

Hoe het merk Rifò een ROAS van 831% behaalde

28 Jan 2023

Vrouw Vouwen Google Ads Case Study
Vrouw Vouwen Google Ads Case Study
Vrouw Vouwen Google Ads Case Study
SUCCESS STORY

Hoe het merk Rifò een ROAS van 831% behaalde

August 28, 2023

Rifò is een duurzaam modemerk gevestigd in Prato. In tegenstelling tot de concepten van overproductie en overconsumptie die zo dominant zijn in de mode-industrie, richtte Niccolò Cipriani in 2017 de startup Rifò op, wat in zijn Toscaanse inflectie herinnert aan het werkwoord "hermaken". De naam verwijst inderdaad naar de traditie van de Prato textielindustrie en zijn roem in recyclen, aangezien Toscaanse ambachtslieden al meer dan een eeuw wol hergebruiken.

831% van totale ROAS in December 2022

422% van ROAS in nieuwe markten.

93% van jaarlijkse advertentiekosten.

Impact op het milieu

"Alles wat we dragen heeft impact op het milieu", benadrukt Niccolò. "Ik realiseerde me dat er te veel productie was in de industrie, met schaalvoordelen gebaseerd op lagere prijzen en een steeds afnemende waarde die consumenten hechten aan hun kleding. Maar een katoenen T-shirt van 5 euro verbruikt nog steeds water, kleurstoffen en pesticiden."

Doelstellingen: Bewustzijn, verkeer en verkoop vergroten

Na de groei van eCommerce in 2021, was Rifò op zoek naar de juiste advertentieoplossing om klanten, merkbekendheid en conversies te laten groeien. Het doel was om het verkeer van consumenten geïnteresseerd in duurzame mode te onderscheppen. De reden is simpel: Rifò verzamelt kleding- en textielafval, versnippert ze volgens de vezels en verkrijgt nieuwe garens om om te vormen tot nieuwe kleding.

Strategie: Klanten en verkopen verhogen met Zoeken en Performance Max

In samenwerking met Google Ads-experts gebruikte Rifò Google Shopping en Display-advertenties om zijn kledingstukken en merkbewustzijn te promoten. Zo richtte ze zich op Onderzoek. "We merkten dat klanten geïnteresseerd in duurzame kleding onze producten meteen vonden", legt Niccolò uit. "Degenen die Rifò niet kennen, maar zoeken naar duurzame producten of producten die wij veel verkopen, zoals kasjmier, vinden ons meteen met Google." Rifò testte ook Performance Max in Duitsland, Oostenrijk, Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Zwitserland. De campagnes richtten zich op gebruikers die zochten naar "gerecycled kasjmier", "gerecyclede wol" en andere items gerelateerd aan duurzaamheid en productmaterialen. Na de positieve resultaten begon Rifò Performance Max te gebruiken in combinatie met zoekwoordgebaseerde zoekcampagnes. Zo heeft Rifò toegang tot zijn volledige Google Ads-voorraad vanuit één campagne en genereert het meer klantenconversies vanuit alle Google-contactpunten. De strategie omvat ook het YouTube-kanaal, dat de producten beschrijft, de Slow Fashion-filosofie uitlegt en bewustzijn van het merk verspreidt. "Performance Max was een echt nuttige keuze", zegt Niccolò. "Nu is het het Google Ads-kanaal dat we het meest gebruiken, het helpt ons steeds meer klanten te bereiken en steeds meer conversies te behalen".

Resultaten: Verhoogd verkeer, verkopen en rendement op advertentie-uitgaven

Sinds het gebruik van Google Ads heeft Rifò een opmerkelijke toename in ROAS opgetekend: +831% in alle markten per december 2022 en +980% in Italië.

Google Ads heeft een centrale rol gespeeld in de uitbreiding naar nieuwe markten, met verhoogde verkopen in Europa en een jaarlijkse ROAS van 420% per december 2022.

"Google Zoeken werkte heel goed in Duitsland", legt Niccolò uit. "En Google Ads heeft onze expansie naar Frankrijk en het VK geholpen. Deze advertenties garanderen ons uitstekende resultaten tegen een betaalbare kosten.

"Rifò is snel gegroeid, verhuisde naar grotere panden in Prato en weet dat zijn duurzame benadering van de mode-industrie het ver zal brengen.

"Klanten vertellen ons dat ze het idee, het project en het product geweldig vinden: de prijs is concurrerend, de kwaliteit is goed en ze voelen zich deel van een duurzame gemeenschap", zegt Niccolò. "Onze is een groot avontuur. We zullen doorgaan met wat wij geloven de beste keuze voor de sector is. En ons plan is om verder te investeren in Google: Google Ads wordt steeds belangrijker voor ons."

bron: google.com
SUCCESS STORY

Hoe het merk Rifò een ROAS van 831% behaalde

August 28, 2023

Rifò is een duurzaam modemerk gevestigd in Prato. In tegenstelling tot de concepten van overproductie en overconsumptie die zo dominant zijn in de mode-industrie, richtte Niccolò Cipriani in 2017 de startup Rifò op, wat in zijn Toscaanse inflectie herinnert aan het werkwoord "hermaken". De naam verwijst inderdaad naar de traditie van de Prato textielindustrie en zijn roem in recyclen, aangezien Toscaanse ambachtslieden al meer dan een eeuw wol hergebruiken.

831% van totale ROAS in December 2022

422% van ROAS in nieuwe markten.

93% van jaarlijkse advertentiekosten.

Impact op het milieu

"Alles wat we dragen heeft impact op het milieu", benadrukt Niccolò. "Ik realiseerde me dat er te veel productie was in de industrie, met schaalvoordelen gebaseerd op lagere prijzen en een steeds afnemende waarde die consumenten hechten aan hun kleding. Maar een katoenen T-shirt van 5 euro verbruikt nog steeds water, kleurstoffen en pesticiden."

Doelstellingen: Bewustzijn, verkeer en verkoop vergroten

Na de groei van eCommerce in 2021, was Rifò op zoek naar de juiste advertentieoplossing om klanten, merkbekendheid en conversies te laten groeien. Het doel was om het verkeer van consumenten geïnteresseerd in duurzame mode te onderscheppen. De reden is simpel: Rifò verzamelt kleding- en textielafval, versnippert ze volgens de vezels en verkrijgt nieuwe garens om om te vormen tot nieuwe kleding.

Strategie: Klanten en verkopen verhogen met Zoeken en Performance Max

In samenwerking met Google Ads-experts gebruikte Rifò Google Shopping en Display-advertenties om zijn kledingstukken en merkbewustzijn te promoten. Zo richtte ze zich op Onderzoek. "We merkten dat klanten geïnteresseerd in duurzame kleding onze producten meteen vonden", legt Niccolò uit. "Degenen die Rifò niet kennen, maar zoeken naar duurzame producten of producten die wij veel verkopen, zoals kasjmier, vinden ons meteen met Google." Rifò testte ook Performance Max in Duitsland, Oostenrijk, Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Zwitserland. De campagnes richtten zich op gebruikers die zochten naar "gerecycled kasjmier", "gerecyclede wol" en andere items gerelateerd aan duurzaamheid en productmaterialen. Na de positieve resultaten begon Rifò Performance Max te gebruiken in combinatie met zoekwoordgebaseerde zoekcampagnes. Zo heeft Rifò toegang tot zijn volledige Google Ads-voorraad vanuit één campagne en genereert het meer klantenconversies vanuit alle Google-contactpunten. De strategie omvat ook het YouTube-kanaal, dat de producten beschrijft, de Slow Fashion-filosofie uitlegt en bewustzijn van het merk verspreidt. "Performance Max was een echt nuttige keuze", zegt Niccolò. "Nu is het het Google Ads-kanaal dat we het meest gebruiken, het helpt ons steeds meer klanten te bereiken en steeds meer conversies te behalen".

Resultaten: Verhoogd verkeer, verkopen en rendement op advertentie-uitgaven

Sinds het gebruik van Google Ads heeft Rifò een opmerkelijke toename in ROAS opgetekend: +831% in alle markten per december 2022 en +980% in Italië.

Google Ads heeft een centrale rol gespeeld in de uitbreiding naar nieuwe markten, met verhoogde verkopen in Europa en een jaarlijkse ROAS van 420% per december 2022.

"Google Zoeken werkte heel goed in Duitsland", legt Niccolò uit. "En Google Ads heeft onze expansie naar Frankrijk en het VK geholpen. Deze advertenties garanderen ons uitstekende resultaten tegen een betaalbare kosten.

"Rifò is snel gegroeid, verhuisde naar grotere panden in Prato en weet dat zijn duurzame benadering van de mode-industrie het ver zal brengen.

"Klanten vertellen ons dat ze het idee, het project en het product geweldig vinden: de prijs is concurrerend, de kwaliteit is goed en ze voelen zich deel van een duurzame gemeenschap", zegt Niccolò. "Onze is een groot avontuur. We zullen doorgaan met wat wij geloven de beste keuze voor de sector is. En ons plan is om verder te investeren in Google: Google Ads wordt steeds belangrijker voor ons."

bron: google.com